سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
استاندار اصفهان

حوزه/ استاندار اصفهان با اشاره به مؤلفه‌های اساسی هویت خبرنگاران، گفت: دانش، تجربه، سرعت و دقت از جمله مؤلفه‌های اساسی خبرنگاران است که همین موارد در رویکرد خبرنگاران نیز نقش مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به مناسبت ۱۷ مرداد، روز گرامیداشت خبرنگار، اظهار کرد: ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به اهالی رسانه و قلم یاد شهیدان والامقام خبرنگار را گرامی می‌داریم.

وی ضمن قدردانی از همه افرادی که در حوزه اطلاع‌رسانی و دفاع از حقوق مردم در ایران اسلامی فعال و کوشا هستند، ادامه داد: این افراد وقت و جان خود را برای خدمت به مردم در طبق اخلاص می‌گذارند که بسیار ارزشمند است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به مؤلفه‌های اساسی هویت خبرنگاران، گفت: دانش، تجربه، سرعت و دقت از جمله مؤلفه‌های اساسی خبرنگاران است که همین موارد در رویکرد خبرنگاران نیز نقش مستقیم دارد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی جامعه در عرصه های مختلف توسط قلم خبرنگاران یادآور شد: بسیاری از حقایق باید توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه و با سرانگشت تدبیر و دقت آنان به جامعه منتقل شود تا مانع از ایجاد ابهام و شبهات ذهنی نسبت مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی آحاد مردم شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه تبیین صحیح، جامع و مانع مسائل زیست محیطی و چالش های اساسی استان چون آب، زاینده رود، آلودگی هوا و مجموعه اقدامات و عملکردهای دستگاه های استان در طول دولت شهید رئیسی نیازمند بازتاب حکیمانه رسانه ای توسط خبرنگاران است، گفت: اصحاب قلم و رسانه پس از فهم درست مسائل از طریق ارتباط فی مابین مسئولان وخبرنگاران، باید در قالب و بستر شکیل به جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ما از شهید رئیسی درس های بزرگی در طول خدمت آموخته ایم، تصریح کرد: یکی از درس های بزرگ این بود که باید پیگیر دغدغه ها و نیازهای مردم تا حصول نتیجه باشیم و از عملکردهای بدون نتیجه و به اصطلاح وقت گذرانی در دعواهای حیدری و نعمتی پرهیز کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله افرادی هستند که می توانند به خوبی دغدغه ها و نیازهای مردم را در اسرع زمان متوجه و به مسئولان امر منتقل کنند.

وی در خصوص پروژه‌های تأمین آب استان که مورد پرسش اغلب خبرنگاران نیز بود، اظهار کرد: در سالیان گذشته فلات مرکزی کشور با انباشته‌ای از نارسایی و نارضایتی در تأمین آب مواجه بود و این امر موجب شده است که آسیب های آن را امروز دربرخی از استان های کشورشاهد باشیم.

مرتضوی ضمن تشریح کامل روند تصویب طرح انتقال آب از دریای جنوب به فلات مرکزی و استان اصفهان، عنوان کرد: دراین مسیر سخت و زمان بر، کسی جز شخص رئیس جمهور شهید حامی مردم اصفهان برای عملیاتی شدن این پروژه مهم و حیاتی نبود و به واقع اگر نبود حمایت های بیدریغ و پیگیری های مجدانه شخص رئیس جمهور، شاید شاهد چنین پیشرفتی در اجرای پروژه انتقال آب نبودیم.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته لوله گذاری و مباحث خط انتقال آب دریای جنوب به یزد برای مسافت ۳۸۰ کیلومتری حدود ۱۰ سال به طول انجامید، اذعان کرد: با توجه به حساسیت موضوع زاینده رود برای شخص رئیس جمهور و دستورات لازم،در حدود دو سال، بالغ بر ۷۵۰ کیلیومتر لوله گذاری و عملیات خط انتقال آب به اصفهان صورت گرفته است که چنانچه این روند ادامه پیدا کند، تا قبل از شهریورماه۱۴۰۴ شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

مرتضوی اظهار کرد: تلاش ما این بود که شهریورماه سال ۱۴۰۴ در روزهای پایانی دولت سیزدهم این پروژه به پایان برسد و این تلاش‌ها اکنون نیز متوقف نشده و با تمام توان گروه عظیمی از خادمان مردم اصفهان در جایگاه های مختلف مسئولیت و مدیریت به دنبال تحقق تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان هستند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: وظیفه خبرنگاران ثبت و پیگیری پروژه‌های استان است تا به چرخه خدمت وارد شود.

لازم به ذکر است، برخی از خبرنگاران در این نشست به بیان دغدغه ها و موضوعات مبتلابه استان در قالب پرسش از استاندار پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha